Click here to revoke the Cookie consent

Opnieuw instellen tweestapsverificatie

Gepubliceerd op: 22-11-2023

Opnieuw instellen tweestapsverificatie met Google Authenticator

Wij krijgen nog veel vragen over de tweestapsverificatie met Google Authenticator app.

In het vorige kennisbankartikel hebben we uitgelegd hoe je de app download en instelt voor de eerste keer. Heb je de Google Authenticator app nog niet? Lees dan eerst dit artikel: Instructies voor het instellen van tweestapsverificatie met Google Authenticator.

Algemeen

De tweestapsverificatie dient ervoor om veilig bij je gegevens te kunnen. Doordat je in twee stappen inlogt. Via een wachtwoord en de Authenticator app, weet het systeem zeker dat jij het bent die inlogt. Omdat er veel gevoelige gegevens in het portaal staan, is deze manier van beveiligen noodzakelijk.

Code opnieuw invullen

Zie onderstaande stappen om de code opnieuw in te vullen. Ga naar het TEAM Portaal:

Stap 1: Vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in. Klik inloggen.

Stap 2: Open je Google Authenticator app op je telefoon.

Stap 3: - Telefoon: Kopieer de code in de app door je vinger er lang op te houden. Of onthoud hem.

- Computer: Type de code over.

Stap 4: Plak de code in het TEAM portaal. Druk op ‘’de komende 30 dagen deze browser vertrouwen’’. En druk op controleer.

Je bent nu weer ingelogd op ons portaal. En voor het apparaat waarop je ingelogd bent, hoef je de eerste 30 dagen deze stappen niet uit te voeren.

Nieuwe telefoon

Heb je een nieuwe mobiele telefoon. Download dan de Google Authenticator app opnieuw uit de Google store of Apple store en log in met je Google Authenticator account. Dit is vaak jouw Gmail account. Na inloggen zie je de code weer verschijnen.

Zie je geen code meer in je Google Authenticator app? Dan zul je bij stap 4 de optie “Herstel mobiele app” moeten aanklikken. Daarna kan je de stappen uit het vorige artikel volgen: Instructies voor het instellen van tweestapsverificatie met Google Authenticator.

Check ook de video: